Jawatan Kosong Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), Tarikh Tutup 31 Mac 2023

Jawatan Kosong

Jawatan Kosong Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), Tarikh Tutup 31 Mac 2023

Perhatian kepada rakyat Malaysia kini telah dibuka satu portal peluang kerjaya secara rasmi di bawah Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) kursus kepada rakyat Malaysia yang berminat dalam membuat permohonan kerja yang telah dibuka sekarang.

Adalah perlu untuk rakyat Malaysia cakna akan makluman rasmi yang telah dikeluarkan oleh pihak LHDN yang mana Ia merupakan satu peluang keemasan dan yang ditunggu-tunggu oleh mereka yang menginginkan pekerjaan di bawah sektor awam.

Untuk anda yang berminat untuk membuat permohonan dan ingin mengetahui cara-cara permohonan kursus yang telah ditetapkan oleh pihak LHDN dalam pengambilan jawatan kosong anda boleh ikuti di bawah.

Peluang Kerjaya Di Bawah LHDN

Untuk makluman kepada semua rakyat Malaysia adalah diumumkan bahawa LHDN telah membuka satu portal peluang kerjaya Khusus untuk rakyat Malaysia membuat permohonan bagi mereka yang menginginkan pekerjaan di bawah sektor awam yang mana Ia mempunyai pelbagai kelebihan.

Bagaimana Saya Boleh Membuat Permohonan Kerja?

Bagi anda yang berminat untuk membuat permohonan kerja Adalah perlu untuk anda ikuti langkah-langkah Cara permohonan dan kemaskini maklumat di dalam portal peluang Kerjaya di bawah LHDN.

Anda boleh ikuti Cara permohonan dan langkah serta panduan permohonan kerja seperti yang dikongsikan dibawah.
 

Cara Permohonan Kerja Di Portal Kerjaya LHDN

Adalah wajib untuk mereka yang menginginkan pekerjaan di bawah LHDN dengan membuat permohonan hanya di portal rasmi peluang kerjaya LHDN sahaja.

Adapun permohonan di luar selain daripada portal adalah tidak benar kerana hanya satu portal sahaja yang benar dalam membuat permohonan kerja di bawah Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

Berikut adalah dikongsikan panduan permohonan di laman peluang kerjaya LHDN:
  1. Sila pergi ke pautan rasmi peluang kerjaya LHDN: https://kerjaya.hasil.gov.my/
  2. Sila masukkan no kad pengenalan dan kata laluan. Sekiranya Anda belum mempunyai akaun piala membuat permohonan di portal tersebut anda boleh membuat permohonan baharu.
  3. Masukkan butiran yang diminta dalam urusan membuat pendaftaran akaun baru untuk portal peluang kerjaya permohonan kerja di LHDN.
  4. Setelah selesai urusan membuat pendaftaran baru, kalau boleh lock masuk terus ke halaman portal peluang kerjaya.
  5. Anda akan dibawa ke halaman utama. Untuk itu anda perlu untuk memasukkan butiran diri terlebih dahulu.
  6. KEMASKINI MAKLUMAT, anda akan diminta untuk memasukkan maklumat diri yang lengkap dan benar sahaja.
  7. MAKLUMAT AKADEMIK, sila masukkan maklumat Akademik anda bermula daripada PMR, SPM dan institusi pengajian tinggi. Mohon masukkan keseluruhan data Akademik anda dengan betul dan lengkap serta pastikan ianya adalah menepati dengan subjek dan gred anda.
  8. 8. MAKLUMAT PEKERJAAN, anda akan diminta untuk memasukkan data dan rekod pekerjaan anda sebelum ini dalam urusan membuat permohonan kerja melalui portal ini perlulah berdasarkan data yang tepat dan sah sahaja.
  9. MAKLUMAT SELAIN AKADEMIK. Anda perlu untuk masukkan maklumat semasa di sekolah anda atau tempoh pengajian di institusi anda mengenai aktiviti yang anda lakukan serta aktif dalam program apa.
  10. Selepas selesai KEMASKINI MAKLUMAT, anda boleh terus membuat PERMOHONAN JAWATAN. (NOTA : UNTUK MAKLUMAN KEPADA ANDA PERMOHONAN JAWATAN ADALAH BOLEH DILAKUKAN BERDASARKAN SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN OLEH PIHAK LHDN YANG MANA PERMOHONAN KERJA HANYALAH TENTANG TELUK KEPADA MAKLUMAT YANG TELAH ANDA KEMASKINI.)
  11. Setelah selesai membuat dan mengisi permohonan jawatan, ini tinggal untuk anda membuat PERAKUAN PEMOHON jawatan untuk memastikan permohonan anda adalah sah Dan telah diakui oleh anda sendiri.
LihatTutupKomentar